Ämne: Glasögon
-
2008-10-01 07:33 #1
Glasögon
Vem vet något om att köpa glasögon i Kerala? Är utbudet bra? Hur billigt är det?
Vad finns mer att shoppa i Kerala?
Vad finns det som barnen kan tänkas vilja shoppa?
-
2008-11-21 20:35 #2Junior Member Nybörjare
- Reg.datum
- Oct 2008
-
2009-11-05 04:22 #3Senior Member Aktiv medlem
- Reg.datum
- Mar 2009
Kan intyga att brillor som görs i Indien är lika bra som svenska, dessutom är de snabba attt slipa till dem . De flesta optiker är duktiga på att mäta din syn, o jag hoppas du blir nöjd. Bra att slipa litta extra på sin engelska så man har lätt att prata med dem. Det brukar inte var nån större ide att pruta på priset, men om man vill ha flera brillor då blir det lättare att pruta, det heter discount (rabatt). Köper man tex 3 glasögon får man rätt hyfsad rabatt. Och man tjänar ju in hela flygbiljetten på några glasögon. Vilket e kul.
-
2009-11-05 04:30 #4Senior Member Aktiv medlem
- Reg.datum
- Mar 2009
Inne i Trivandrum finns det bra optiker, Rose Opticals
Rose Enclave, Statue Road, Trivandrum
www.roseopticals.com - Home Page jagvar jättenöjd med dem.
-
2009-12-13 05:53 #5Junior Member
- Reg.datum
- Nov 2009
320 rupies inkl undersökning
Ja det finns många optiker i större orter. Jag gick bara in i staden Mananthavady o frågade efter de billigaste bågarna och de såg bra ut och fick köpa för 320 rupies (under 50kr) inkl synundersökning. Svaga glasögon för datorskärmen (-1.75) men kunde fått vilken styrka jag velat.
Vet via en bågförsäljare i Sverige att optiker kan lägga på upp till 2000% på inköpspriset från svensk grossist. I Sverige köper jag glasögon via recept på Glasögon progressiva billiga solglasögon på nätet arbetsglasögon läsglasögon optiker glasögonbågar briller för drygt 300:-
-
2009-12-13 06:04 #6Senior Member Aktiv medlem
- Reg.datum
- Mar 2009
Jovvisst är de priserna helt okej för oss svenskar,
Det har länge varit en "skyddad verksamhet" för svenska optiker att ta ut överpriser
Man kan ta me sej en hel nbunt med recept från kompisar ner till Indien
och få gjorda ett antal glasögon, bäst e ju att ha alla bågarna med sig förstås.
Jag e helnöjd med mina indiska brillor tycker jag.
Fullgod kvalititet tycker jag.
Två svenska unga tjejer gjorde laser-operation i Delhi när jag var där, och de var helnöjda med resultatet, o tyckte de blev väl omhändertagna på sjukan i Delhi.
Liknande ämnen
-
Synundersökning + glasögon i Goa
By Ann-Christin Nordh in forum GoaSvar: 25Senaste inlägg: 2008-12-11, 00:35 -
Glasögon
By maja_ in forum IndienSvar: 3Senaste inlägg: 2008-12-05, 02:02 -
Glasögon
By Kalonn in forum GoaSvar: 2Senaste inlägg: 2008-01-07, 16:26

LinkBack URL
Om LinkBacks
Svara med citat
Tag med recept eller låt indisk optiker mäta din syn.Lence and frames som är bra finns t ex i Kochi och Trivandrum.