+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Malaria??

Nykomling
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard Malaria??

Behöver man äta Malaria profilax för att vistas i Kerala, på vacinations ställerna rekomenderar dom inte det men prata men en kille som kommer från inden och han tyckte det. Hur har ni gjort?
    Hur är det med klädsel i Kerala läste på ett tidigare inlägg här på forumet att man bör skydda axlarna och så vidare, men så kan det väl inte vara i dom turistiga områderna?

Medlem Småpratare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard Malaria och kläder Kerela

Hej... jag har inte tagit ngn malaria medicin någongång och kommer inte göra det nu heller.

När det gäller klädsel, på stranden kan du själklart ligga i bikini, och på strandrest kan du ha shorts och linne.
    Men ska du gå upp till kovalam "junction" eller åka till trivandrum då hade jag absolut haft en kjol som iaf går till knäna och en tröja/blus med lite längre arm.

mvh Jessica

Nykomling
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

oki tack för svaret, när ska du åka, vi åker den 11 februari

Nykomling Småpratare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

När jag var på VaccinDirekt i Stockholm för att vaccinera mig så behövde jag inget mot malaria. Åker ned 5 feb och är borta ca fyra månader, dock inte Indien hela tiden, och tydligen är den här tiden på året "off-season" för Malaria, därför behövdes inget. Tror att Indien var minst risk jämfört med andra länder jag angett för min resa, ex. Nepal och Sri Lanka.

Frej

Medlem Småpratare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard vi åker den....

Hej Liza

Vi åker den 8 feb ska för första gången åka med Ethiad Airways. Hur åker du dit? Reguljärt eller charter ??
    Vi Kommer att vara i Kovalam hela tiden (har hus där), . Ska göra lite kortare utflykter, husbåt, safari.
    Vi kanske ses där.

mvh Jessica

Medlem Småpratare Kalonns avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Enligt vad jag läst så finns det inga malariamyggor i keralaområdet eller de är mycket sällsynta. Om Varkala
    Senast redigerad av Kalonn den 2008-01-22 klockan 18:31

Nykomling
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Hej vi åker med Solresor direkt charter från arlanda, vi har första natten i Kovalam och resten oplanerat!

Liknande ämnen

1. Goa-Malaria
    By Don Thomaso in forum Goa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 03:41
  2. Malaria?
    By lise in forum Goa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 15:41

Regler för att posta

• Du får inte starta nya trådar
  • Du får inte svara