Ämne: Fort Cochin
-
2007-12-10 13:54 #1
Fort Cochin
Yippi I made it
Laste eran blogg och holler med fulltstandigt, femtitaggarna kan fa Kerala och vi tar Goa fniss...har ett bra tangentbord nu med fri internet pa varat pochiga htell men myggorna har upptackt mig nu, kommer igen imorgon med lite info kanske....
morsning alla indien freaks Y & Ch
-
2007-12-18 11:48 #2
Hej Yvonne!
Så ni tyckte inte heller Cochin var mycket att hänga i granen?
Jag tycker om stället, men det finns inte så mycket att göra, och allt dör ut så tidigt varje kväll.. Men en fin stad är det, i alla fall i Fort Cochin.
-
2007-12-18 14:08 #3
-
2007-12-19 20:50 #4
Fort Cochin
Vi blev tipsade om flera ställen av en Engelsman som intog sin frukost på vårt cola waterfronthotell med en häftig utsikt över staden och hamnen, då och då flöt det in stora lyxfartyg. Han ville jobba medan han intog sin frukost, men tji fick han, när vi som enda gästerna på hotellet överföll honom, trodde han först va svensk, han sa tack eftersom han själv ansåg att svenskar i allmänhet är snyggt folk.
Han höll på med en website som skulle guida folk som vill åka motorsyckel genom Indien, uppfattade det som typ Backcharter. ställen han tipsa om var b la cafe art nånting samt ett mathak som vi hitta men där var det kö. Det blev ett pochigt ställe med öl och vin istället. Detta var sista kvällen, på väg hem nära hamnen varifrån båtarna till Vypin Island där Cherai bech ligger, Där hitta vi innestället för västerländska globetrotter, uteservering med Polishuset som granne, där träffa vi två häftiga Tyskar som tyckte vi var losers som inte använde oss av Lonly Planet.Sant, eftersom vi bodde allt för dyrt..Vidare träffa vi ett Engelskt par som kommer att besöka oss i Februari efter att de har besökt ishotellet i Lappland, kul. Fort Cochin helt okey område att hänga på ett tag, om man gillar beachliv är det bara att ta färjan över för två ruppar, därefter går det buss för några ruppar till, då kommer man till en mycket lång strand, den längsta jag upplevt i Kerala, äntligen och väldigt lite människor. Vidare kan jag tipsa om skysta Homestay i Fort Cochin som jag hittade för sent..min femtitaggare orkade inte flytta så att jag kunde köpa mina antika örhängen haha. Nog gillade jag Cochin men det tog ett tag.
Har en del nummer till bra taxichauförrer om någon behöver. Yvonne.
-
2007-12-20 07:29 #5
Ja serveringen vid polishuset är märklig, dom säljer ju öl i tekannor, och kallar det "special tea" eftersom dom saknar alkohol-licens.
Jag var inte jätteimponerad av stranden, även om den var lång, men det var ju helt klart trevligt att hoppa i och bada en stund.
Vi köpte dessutom smällare precis där man går av bussen när man åker till stranden, riktiga bomber!
Liknande ämnen
-
Palolem-Cochin? Husbåt Backwaters? Mumbai International-Inrikes?
By Kat-is-here in forum GoaSvar: 0Senaste inlägg: 2010-01-18, 01:18 -
Norra Kerala och cochin
By Arvid in forum KeralaSvar: 4Senaste inlägg: 2009-12-17, 16:24 -
Åka från Aurangabad till Cochin
By katarinaba in forum IndienSvar: 1Senaste inlägg: 2009-05-29, 01:59 -
Cochin- Alleppey
By Karolina in forum KeralaSvar: 1Senaste inlägg: 2007-11-22, 14:24

LinkBack URL
Om LinkBacks
Svara med citat