+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 3 av 3
    gro
    gro är inte uppkopplad
    Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard Bo en vår i Kerala med småbarn

Hej, jag undrar om någon har ett tips på ett bra sätt att bo i Kerala under några månader med barn? Vi leker väldigt löst med tanken att resa i januari 2011 och stanna kvar till framåt maj. Vi har tre barn, 2, 4, och 6 år gamla och skulle behöva hjälp med barnpassning under dagtid, eftersom vi båda kommer behöva arbeta. Vi är inte främst intresserade av att ligga på stranden, utan mer av att lära känna kulturen (och fly den svenska vintern, om man ska vara ärlig) Vi har rest mycket i sydamerika tidigare, men inte i Indien. Sorry om frågan är lite diffus, men som sagt, vi har just börjat tänka på saken.

Senior Member Aktiv medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Bara en ide - Kanske ni ska kolla in
    http://svenskaskolankerala.se

Varkala, Kerala.

Skriv tex en förfrågan om dagis/barnpassning till
    info@svenskaskolankerala.se

Om ni tar en indisk barnpasserska/dagismamma, se till att hon kan engelskan bra så det inte blir missförstånd, viktigt efsom det gäller barnen.

Member Småpratare Miaus avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Jag bor halva året i Varkala, Kerala numera och det är en hel del barnfamiljer som bor där under några månader. Jag har hjälpt några att komma i kontakt med svenska skolan där och den verkar fungera bra. I Varkala är det lätt att få tag i hus/rum osv (undantagsvis jul och nyår) och det är en lugn och fridfull miljö för barn. Ett ställe som är bra att bo på med små barn är Strandnära boende i Varkala, Kerala fräscha nybyggda hus. och barnpassning går säkert att ordna. Hör gärna av dig om ni behöver hjälp med boende osv. Jag finns på Abba Restaurant

Regler för att posta

• Du får inte starta nya trådar
  • Du får inte svara
  • Du får inte bifoga filer
  • Du får inte redigera ditt inlägg