Hej, jag undrar om någon har ett tips på ett bra sätt att bo i Kerala under några månader med barn? Vi leker väldigt löst med tanken att resa i januari 2011 och stanna kvar till framåt maj. Vi har tre barn, 2, 4, och 6 år gamla och skulle behöva hjälp med barnpassning under dagtid, eftersom vi båda kommer behöva arbeta. Vi är inte främst intresserade av att ligga på stranden, utan mer av att lära känna kulturen (och fly den svenska vintern, om man ska vara ärlig) Vi har rest mycket i sydamerika tidigare, men inte i Indien. Sorry om frågan är lite diffus, men som sagt, vi har just börjat tänka på saken.
Jag bor halva året i Varkala, Kerala numera och det är en hel del barnfamiljer som bor där under några månader. Jag har hjälpt några att komma i kontakt med svenska skolan där och den verkar fungera bra. I Varkala är det lätt att få tag i hus/rum osv (undantagsvis jul och nyår) och det är en lugn och fridfull miljö för barn. Ett ställe som är bra att bo på med små barn är Strandnära boende i Varkala, Kerala fräscha nybyggda hus. och barnpassning går säkert att ordna. Hör gärna av dig om ni behöver hjälp med boende osv. Jag finns på Abba Restaurant
Soul you ever content nigh quitting your job and Promote Small Business? Then maybe genuine class is the country of your dreams. Why is real acres so majuscule? I score to hold that I am truly in...
<p>Soul you ever content nigh quitting your job and <a href="http://ebookcafe.biz" target="_blank">Promote Small Business</a>? Then maybe genuine class is the country of your dreams. Why is real...
Enligt TT Services FAQ:
Från Indiska Ambassadens hemsida:
Jag har också hört att det skall vara giltigt 6 månader efter hemresedatum, men enligt båda sajterna är det altså inte så, utan...
Såg just att mitt pass går ut 21 juli 2011. Enligt Indien.nu ska passet vara giltigt 6 månader EFTER hemkomsten. Jag planerar att komma hem i början av januari. Kanske bör ringa och checka läget, om...
Ja Bombay är kaosartat, men det finns mycket kul saker att göra. Gå på bio, stora köpcentrum, mysiga barer och caféer, klubbar, restauranger, var med i en bollywoodfilm etc. etc.
Det beror ju...
Hektiskt och kaosartat är väl typ det jag har hört också, men vill självklart uppleva staden innan jag dömer ut den totalt. Min mamma ska eventuell komma ned över jul så då kanske det kan passa bra...
Jasså? Själv älskar jag Bombay och tycker att det är ett äventyr att vistas i staden, men många som är i Indien första gången tycker att det är för hektiskt och kaosartat, kanske bättre att ta tiden...