Ämne: Hjälp m boende Varkala!
-
2009-12-04 22:32 #1Junior Member Småpratare
- Reg.datum
- May 2008
Hjälp m boende Varkala!
Jag och en väninna åker till Indien den 16:e och åker sen till Varkala runt den 28-29:e december. Jag var där förra året och då var det inte lika mycket folk där som jag misstänker det kommer vara i år (pga Bombningarna i Mumbai förra året).
Är det någon som kommer vara där innan den 28:e och som kan tänka sig att hjälpa oss att boka ett rum till oss på något homestay? Tänkte oss något kring rs 600 - 1000 och på klippan.
Hör av dig / er i så fall,
tack så länge!
/Sandra
-
2009-12-20 17:13 #2Junior Member
- Reg.datum
- Oct 2008
Jag tror inte att det ar nagra problem att ordna hotellrum i Varkala som det ser ut just nu. Lokalbefolkningen sager att det ar en ovanligt dalig sasong i ar, och de tomma stranderna i Kovalam bekraftar detta.
Men om det fortfarande ar aktuellt sa kan jag tanka mig att boka ett hotellrum at er. Vi aker fran Kovalam till Varkala imorgon.
Halsningar,
Sorgbarn
-
2009-12-21 08:11 #3Junior Member Småpratare
- Reg.datum
- May 2008
tack
Hej,
tack for svar! Vi ar just nu ocksa i Kovalam och det ar mkt lite folk har. Har faktiskt fatt tag i en svensk kvinna som bor i Varkala som har bokat ett stalle at oss. Vet inget om det men jag hoppas det blir bra. Vi kommer dit forst den 28.e och sen stannar jag nog till den 11e. Nar vi kommer sa nara nyar kanns det bra att ha bokat nagra dagar men du har sakert ratt att det annars skulle ha lost sig.
Tack for erbjudandet om hjalp iallafall!
Ha det sa bra i Varkala!
Hur lange stannar ni dar?mvh Sandra
-
2009-12-21 23:45 #4Member Småpratare
- Reg.datum
- Dec 2007
Hej på er!!!
I morgon påbörjar vi vår resa till Indien, kommer fram vid 03.00-tiden Julaftons morgon.
Vi kommer att tillbringa åtminstone de första dagarna i Kovalam.
Jag tänkte vara lite fräck och fråga er som är på plats om ett par saker.
Någon som känner till en bra, billig, renlig och välrenommerad Tandläkarmottagning i Kovalam eller i Trivandrum med omnejd?! Tänkte bleka mina tänder.......undrars vad det kan kosta?!
Några av våra nätter har jag beställt på "Shirleys Beach", nära Coconut Groove. Hörde någonstans att det var ett riktigt skitställe; någon som vet?
Slutligen skulle vi vilja ha tips på så bra mysigt och billigt boende som möjligt, såväl i Kovalam som Verkala eller kanske någon annanstans i Kerala!!
Vi tackar på förhand för eventuella svar.
Kanske vi ses!!!
Elisabeth och Amanda
-
2010-01-01 15:19 #5Junior Member
- Reg.datum
- Nov 2009
Hej!
Jag, med familj aker fran kovalam till varkala kring den 7-8e jan, hur ser det ut dar nu. Fullbokat pa varje hotell? Tips pa boende dar och till ett rimligt pris? Nagot annat man bor uppleva i denna del av kerala?
Liknande ämnen
-
hjälp med boende
By Elinlo in forum GoaSvar: 4Senaste inlägg: 2009-12-09, 14:41 -
boende i kovalam eller varkala
By maude in forum KeralaSvar: 2Senaste inlägg: 2008-11-10, 19:48 -
VARNING för boende Bisma Villa i Varkala!!!
By gushouhe in forum KeralaSvar: 2Senaste inlägg: 2008-10-07, 09:47 -
Boende Varkala
By Magganbe in forum KeralaSvar: 15Senaste inlägg: 2008-09-08, 19:52 -
Budget boende i Varkala/kovalam
By saaa in forum KeralaSvar: 4Senaste inlägg: 2008-01-20, 11:51

LinkBack URL
Om LinkBacks
Svara med citat