+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Resa med barn

Nykomling
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard Resa med barn

Hej

Jag och min 5 årige son skall till Goa över jul-nyår!

Det blir första gången jag reser i Indien och jag behöver en massa tips och info!
    Om det är någon/några andra som reser med barn skulle det vara roligt att dela förberedelse-tankar och kanske ses :-)

Med vänlig hälsning
    /Anna

Nykomling
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Resa med barn

Hej!

Vi ska också åka med barn (6 och 3,5 år) till Goa men senare i februari. Jag skulle också vilja få lite tips från de som rest runt med barn i Goa. Vi har rest med barnen tidigare (ej i Indien)och har några tips.
    Tips vad gäller flygresan är att om det går att flyga på kväll och natt så blir det lättare att sova. Ha med några presenter inslagna att ge under resan. Ex nytt spel, ny bok, engångskamera. Det viktigaste är att förbereda dem på vad som ska komma. Att det tar lång tid, att vi kommer att få vänta.

Vad jag har förstått så är Palolem och Patnem bra stränder för barn. Det finns en del boenden att välja mellan vad jag har sett.

Vi funderar på att stanna första natten i Baga. Vad jag har förstått så ska det finnas ställen där det är lite lugnare.

Hoppas att det finns fler på forumet som kan dela med sig av sina erfarenheter.

Nykomling
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Hej!
    Vi har varit i Goa 3ggr med våra barn, nu 2 och 7 år.
    Mina tips är att huvud sysselsättningen på resan är att vara på stranden och
    bada. Ha en låg ambitonsnivå på vad som ska ses och göras. Trafiken är hysterisk (speciellt jul/nyår!)och det är VARMT att åka bil. Ta promenader på småvägarna runt där ni bor det kan vara nog så spännande både för barn och vuxna.
    Vi har bott på gränsen mellan Calangute och Candolim, det tycker jag är den lugnaste och bästa delen av den långa stranden. Vågorna är ofta höga,vi har haft med flytvästar till barnen.Det tar plats i packningen men är absolut att rekomendera. Våran 7 åring älskar att slänga sej i vågorna, och med flytväst så kan vi låta henne göra det annars skulle det vara livsfarligt.
    På våran senaste resa feb 08, så var vi på en dagsutflykt till Ashwem,där var stranden lite mer lång grund och vågorna inte så höga. Det var jätte vackert där, funderar på att bo där nästa resa. Nackdelen är att det är en lång resa från flyplatsen, så för barnens skull får man nog mellan landa i Candolim en natt eller två innan man åker vidare.
    Jag önskar er en härlig semster i underbara Goa!

Nykomling
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Vi reste med två barn 5 och 7 år, hade vår bas på HOliday beach resort i Candolim, mycket trevligt familjehotell med liten pool. Sen tog vi flerdagsturer till andra delar av Goa, att hyra en cocohut är ruskigt billigt och man når både norr och söderut med taxi. Asvem beach norr om Mandrem var mycket fint, fanns ett underbart litet arabiskt shack på stranden där man låg till bords, perfekt för klängiga barn. I söder tyckte vi Palolem var ett paradis, också det med lugnt vatten för mindre barn. För oss blir det Kerala i år.

Liknande ämnen

1. Goa med barn, tips på boende
    By Jenny in forum Goa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 22:05
  2. calangute till palolem med barn?
    By yenta in forum Goa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 17:19
  3. Kul för barn?
    By Yllet in forum Kerala
    Svar: 4