+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Surfa i Goa?

Junior Member LinaKristinas avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Icon10 Surfa i Goa?

Tjallå, jag och min vän Lisa ska vara i Indien i 3 månader med start februari, och ska givetvis trilla förbi Goa en sväng. Vi kommer att börja i Bombay med lite soffsurfning (CouchSurfing - Participate in Creating a Better World, One Couch At A Time), men i Goa är jag sugen på att lära mig riktig surfning!

Började lära mig i Israel för många år sen men kom inte längre än till att knäcka boogieboards i för stora vågor och alltid trilla av dom riktiga brädorna innan jag lyckats fånga vågen. Inte så erfaren alltså.

Iaf...

Finns det någon här som kan själv / känner någon som vill hjälpa mig och Lisa med att låna ut bräda och lära oss lite tips och trix =)?

Senior Member Aktiv medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

I Kovalam kunde vågorna vara fina o jämna o stora, men det är alltför klippigt där för att vara säkert. 2006 blev några surfare bortkörda därifrån av strandvakterna, pga säkerheten sa de. Jag vill minnas att de sa att de skulle åka till Varkala istället.

I norra Goa, Anjuna var vågorna oftast ganska blygsamma och dög knappast att surfa på. Annars så vet jag inte närmre om var det finns fina surfvågor i Indien. Det var rätt sällan man såg surfare.

Junior Member LinaKristinas avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Kan nu avlagga rapport: Calangute och Baga lampligt for boogieboard, starka vagar men lite val korta eftersom stranden stupar brant. Arambol har mer surfbara vagor och brador att hyra/lana. Olive Garden har en dalig surfbrada och flera stallen har boogieboards.

Liknande ämnen

1. Surfa på Bali
    By fabian in forum Indonesien
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 13:12

Regler för att posta

• Du får inte starta nya trådar
  • Du får inte svara
  • Du får inte bifoga filer
  • Du får inte redigera ditt inlägg