Ämne: Behöver lite hjälp
-
2010-01-02 15:15 #1
Behöver lite hjälp
Hej, jag är väldigt ny på det här forumet trots att jag suttit och läst i några månader men en presentation skulle väl vara bra,
Mitt namn är Pontus även om det är rätt självklart, börjar då istället med att berätta varför jag är här; jag fyllde då 18 nu i oktober (skrev fel när jag registrerade, kanske kan ändras Fabian?) och fick då tillgång till pengarna från min far efter att han dog. De här pengarna tänkte jag använda till en resa med en väldigt god kompis till mig som också har lite pengar. Min familj har aldrig kunnat resa mycket även om jag upplevt en del platser under min ungdom och nu vill jag bara dra iväg och leva någon annanstans ett tag, kanske räcker med en månad men ett halvår hade nog inte vart helt fel.
Så då var presentationen slut, fortsätter då med vad jag tänkt mig
Goa. Då jag bara hört bra från kompisar som varit där och läst väldigt fina saker om platsen tänkte jag då se för mig själv. Även läst att det ska vara något av det liberalare reseställen man kan resa till vilket passar mig perfekt. Jag är väl inte som de andra på forumet då jag faktiskt letar efter "Full Moon Party" med lite roliga personer och tillbehör
Resan är tänkt efter att vi har tagit studentent nu i slutet av maj men då det är monsun"säsong" under sommarmånaderna vill vi ju inte direkt åka då så hösten är ju lite mer lockande, kanske samla ihop lite mer pengar och vara där ännu längre. Då vi hade tänkt vara där tills vi tröttnar kan det ju vara en smart idé, vi kanske tröttnar direkt och vill någon annanstans men förhoppningsvis vill vi vara kvar så då siktar vi på billigt boende, nära ställen där saker händer men vill inte gå "hem" och lägga sig utan att kunna sova för att det låter så mycket.
Då behöver vi alltså hjälp med att hitta något ställe i norra goa (som jag förstått det så är det delen som är igång lite mer?) som är billigt och bra och lite tips om... allt, allt man skulle behöva veta vill vi att ni säger.
edit: Skulle även behöva veta hur mycket man skulle behöva ungefär i månaden utöver boendet.
Hoppas nu ni inte blir rädda av all text och en aningen yngre person än de flesta här.Senast redigerad av pontus den 2010-01-02 klockan 15:18
-
2010-01-02 16:30 #2
Ang. "tillbehör"

"Charas, tola"
"Bhang Lassi"
Använd dock vanligt vett och var försiktig, korrupta poliser finns överallt och Indien är absolut inget undantag.
Vad jag har förstått så är s.k Full Moon partyn förbjudna i Indien.Goa - Palolem 4/2 - 18/2
Dehli - Å en jävla massa mer 25/12 - Okänt
-
2010-01-02 19:05 #3
-
2010-01-03 08:15 #4Veteran Aktiv medlem
- Reg.datum
- Mar 2009
Säsongen kan sägas börja i slutet på Oktober, då är årets monsun-regnande i regel slut. Fast det kommer inte så många västerlänningar förrän ganska sent in i November.
Det är riktigt att stora rave-fester inte förekommer längre pga att polisen vägrar ge tillstånd, hur det blir denna säsongen och nästa vet jag inte. Polisens fest-tillstånd brukar vara sånt att det ska vara tyst efter ett visst klockslag. Lyder de inte så kommer de helt enkelt dit o kapar strömmen. Det är helt enkelt indierna själva som tyckt att stora fester blir för stökigt.
Men det förekommer många mindre fester ändå, o då förstås stillsammare, men nog så kul, meed mycket kul folk.. Det finns ett ställe i Arambol som jag ttror heter Magic Park, som många tycker är häftigt,
http://www.magicpark.info/home.html
Ibland hålls det improviserade fester på stranden utanför. Stranden i Arambol är lång och bred och samlar mycket folk både dag och kvällstid.
Akta er för folk som erbjuder en massa konstiga piller, det kan vara allt möjlig skit.
Att vara och resa i Indien är så häftigt att man inte behöver några droger för att uppleva det.
Det är tillräckligt exotiskt och annorlunda mot hemma ändå.
Efter att ha varit o badat och varit på stranden hela dagen så är de flesta rejält trötta vid 23-24-tiden o går o lägger sig. Många restauranger o andra ställen stänger redan vid kl 23 ungefär.
Klimatet är sånt att de flesta villl bara ta det lugnt o coola ner sig o ha en bra tillvaro.
Visst går det historier om korrupta poliser, även falska poliser, som f-söker klå västerlänningar på pengar nattetid för alla möjliga skäl.
Det är inte så bra att gå hem ensam, fast min son gjorde det många ggr utan trubbel.
Det finns alla typer av folk i Goa, barnfamiljer, familjer med tonåringar, pensionärer, ungdomar, knasbollar, knäppskallar, flummare, ryssar, norrmän, danskar, finnar, tyskar, engelsmän, etc, och förstås massor av indier. Ni hittar säkert nåt kul folk att umgås med. Det finns alla smaker.
En tysk jag träffade arbetade faktiskt varje dag, han administrerade en tysk databas och gjorde allt arbetet från Goa via Internet, eget modem o dator, och som han sa ett snabbt o bra tangentbord och stor skärm. Ca 1-2 tim/dag jobbade han, resten slappade han, läste romaner i hängmattan, badade o slappade, o han hade mob-tfn o satellit-tfn med sig så han kunde få sms om det uppstod problem hemma i Tyskland. Han loggade in på databasen och kunde kolla loggarna mm.
Ekonomi, ja det beror helt på vilken standard man vill ha på boende etc, Jag vet svenskar som säger de klarar sig bra på 5-6000 kr/mån för boende och mat. Fast de är vana vid det indiska köket och äter så gott som varje dag indisk mat. Vill man spara på matkostnaderna så kan man ju hyra ett ställe där man har möjlighet att laga egen mat. Fast det brukar ta tid att skaffa råvarorna, marknaderna är stökiga och mycket folk och mycket prutande. Och från västerlänningar villl indierna gärna ha mera betalt av.
Jag har hört sägas om folk somklarat sig på ca 2-2500kr/mån, och äter förmodligen på ställen där indierna själva äter, dv enkelt men mkt gott. De bor antagligen utanför turist-områdena, och om såna påståenden är sanna det låter jag vara osagt. Rätta mig om jag har fel ?.... Eller har ideer om billigt boende.... Tält är ingen ide tycker jag, de skyddar dåligt mot värmen.. Bättre med luftiga cocohuts...
-
2010-01-03 13:34 #5
FasterSvenne: Droger är ju en högst sett individuell upplevelse, nu vill jag klargöra att jag inte på något sätt propagerar för ett användande utav illegala substanser.
MEN, Indien, likt Nepal och Marocko stod en gång för produktionen utav världens finaste hash. De glansdagarna är över och som läget ser ut idagsläget så producerar Marocko budget skräp med inblandad henna för export till Europa. Nepal har stängt sina gränser och de nästan magiska Temple Balls når inte längre ut till brukarna utanför landets gränser. Kvar är Indien, ett land som sedan många hundra år tillbaka i tiden har varit mycket duktiga på att extrahera resinet från cannabisplantan. Indien var först med isextrahering, youghurtdrinken Bhang Lassi som är sanktionerad utav regeringen i vissa delstater är ett lysande exempel.
Så som jag ser det är Indien det sista landet utav världens 3 bästa hashproducenter där möjligheten att få röka något extraordinärt fortfarande existerar. Indien var det första landet i världen som vägrade förbjuda cannabisplantan när USA utövade politiska påtryckningar i början utav 50-talet.
Jag vill åter igen framförhålla att jag inte uppmananar någon att göra något olagligt men också upplysa folk att det är väldigt få människor som har fått möjligheten i sina liv att röka den finaste Charas som finns på denna jord.
Ta chansen, om du tycker att det är värt det...Goa - Palolem 4/2 - 18/2
-
2010-01-03 14:11 #6
Textplorer: vad menar du med "isextrahering" och att drinken Lassi är sanktionerad...?...vad finns i detta då, menar du?
-
2010-01-03 14:28 #7
tack för alla bra svar, och jag hade inte riktigt tänkt att gå runt och trippa varje dag i ett halvår utan jag tycker bara som många andra att några hits ur bongen är skönare än en öl/ett glas vin om dagen
-
2010-01-03 14:49 #8
Maggan: Det finns 2 sätt att extrahera, filtrera ut, den aktiva substansen i cannabisplantan. Den första, och äldsta, heter "Dry sift screening" och är ett finmaskigt nät. Man lägger den torkade plantan på nätet och slår på den med grova pinnar. Resinet, de vita kristall liknande klibbiga massan på honplantans blommor, lossnar då och ramlar igenom nätet för att sedan samlas upp och knådas via hand till en passande form.
Det andra sättet är isextrahering. Indierna upptäckte att vid rätt kall temperatur lossnar resinet utav sig själv från blommställningarna. Detta medför ett mycket renare produkt då när man "Dry sift":ar ramlar även små små rester utav plantan igenom nätet pga slagen med pinnarna.
Bhang Lassi är en is-youghurt drink (innehåller is, yougurt, kryddor och bhang), den är väldigt potent. Jag har aldrig provat den men är väl beläst om hur tillverkning går till. Bhang Lassi är laglig i Indien och tillåts utav regeringen främst i Rajasthan men förekommer överallt.
En Bhang shop:
Bhang förekommer också i kakform

pontus: Då är vi 2, behöver du lite privata tips och råd får du gärna skicka ett PM annars kan vi ju hålla det offentligt. Vi har inget att skämmas för
Senast redigerad av Textplorer den 2010-01-03 klockan 14:51
Goa - Palolem 4/2 - 18/2
-
2010-01-03 22:23 #9
självklart har vi inget att skämmas över men jag måste tillägga att det finns ett flertal metoder förutom de 2 du listade såsom olika butangas och acetonmetoder
hade även förstått det som att indien var landet där du fick skit och marocco var landet med hasch av guld, tur att jag verkar ha fått fel uppfattning iallafall
-
2010-01-03 22:25 #10
har även en till fråga, vart f*n tog alla hippies vägen när goa blev en charterort istället för en fristat? :<
Liknande ämnen
-
Behöver din familj barnpassning?
By LinaKristina in forum GoaSvar: 2Senaste inlägg: 2010-04-15, 02:47 -
hjälp med boende
By Elinlo in forum GoaSvar: 4Senaste inlägg: 2009-12-09, 14:41 -
GOA Dec (1st time, behöver tips!)
By emelutt in forum GoaSvar: 8Senaste inlägg: 2009-11-14, 12:57 -
Behöver man ta med en filt?
By Jennien in forum GoaSvar: 10Senaste inlägg: 2009-01-23, 01:59 -
3 generationer i södra Goa, behöver lite hjälp
By emma-lisa in forum GoaSvar: 9Senaste inlägg: 2008-02-04, 08:53