-
2009-07-07 14:16 #1Nykomling
- Reg.datum
- May 2009
Någon som bott på Ciarans eller oceanic?
Hej!
Vi åker ner till Goa första gången den 23 oktober med två barn, 8 och 6 år.
Vi vill bo lugnt och har tänkt oss runt palolem beach.
När jag har kollat runt lite verkar många boenden inte vara öppna i oktober utan öppnar först i november, därför känner vi att vi nog vill boka i förväg.
Vi ska vara där i 2 1/2 vecka och har tänkt oss två olika boenden.
Vi vill gärna att det ska vara lite sjysstare, men behöver inte vara lyx.
Vi vill ha rent, fräscht och värdesätter trevlig personal och mysig atmosfär.
Det vi tittat på är bla ciarans som har öppet. Det verkar vara väldigt olika vad folk som bott där tycker, vissa säger att det är skitigt och inte värt pengarna.
Någon som har någon åsikt?
Andra veckan tänker vi oss ocanic för att de har pool, vilket verkar vara det enda boendet med pool i palolem. Någon som bott där?
Vill ha era åsikter om ni bott på ovanstående hotell men är även öppen för andra förslag.
Tacksam för svar!
-
2009-07-08 20:08 #2
Jag har inte bott på Ciarans men jag har ätit i deras restaurang och jag har varit inne i hyddorna. Hyddorna är fina men lite väl dyra tycker jag.
Av de finare ställena rekommenderar jag Alessandra Resort.
Men av tidigare erfarnhet kan jag säga att ni absolut inte behöver boka något i förväg om ni åker i slutet av oktober.
-
2009-07-09 14:25 #3Nykomling
- Reg.datum
- May 2009
Alessandra resort
Hej!
Alessandra resort tittade vi på, tyckte också det verkade fint men det öppnar inte förrän 15 november. Tycker många ställen verkar öppna först i november så därför blev jag lite orolig att inte hitta något i oktober. Men det kanske finns massa ställen utan hemsidor som har öppet i oktober, vet du?
Mvh / Jenny
-
2009-07-13 21:32 #4
-
2009-07-22 21:55 #5Nykomling
- Reg.datum
- May 2009
Hej Fabian!
Alessandra resort öppnade tyvärr inte förrän 15 november, jag mejlade och frågade dom. Vet du något annat boende som är öppet redan 23 oktober på palolem beach som man kan boka i förväg? Eftersom vi kommer med två barn vill jag åtminstone ha ett par nätter bokade. En annan fråga är, vilken sida av Palolembeach är lugnast, södra eller norra? Vi vill bo där det är lugnast och helst utan nattöppna restauranger/barer vägg i vägg eftersom vi har barn. Kan du rekommendera något?
Mvh / Jenny
-
2009-07-23 02:45 #6
Liknande ämnen
-
Kontanter eller kort? Dollar eller rupier?
By Laketown in forum IndienSvar: 3Senaste inlägg: 2009-01-09, 14:53 -
Oceanic hotel, någon som varit där?
By emma-lisa in forum GoaSvar: 3Senaste inlägg: 2008-02-04, 09:20 -
Har någon bott på Svelton Manor, Calangute?
By Maggan in forum GoaSvar: 9Senaste inlägg: 2007-09-10, 23:28

LinkBack URL
Om LinkBacks
Svara med citat