Ämne: Visum till Indien
-
2010-03-08 23:52 #481Veteran Aktiv medlem
- Reg.datum
- Mar 2009
Ojoj, shit, missade att kolla forumet p ngra dagar,,
Nja, försöka går ju men du bör ta dig omgående till TT Services och be att få ett vsium snabbt
som ögat,
dock så står det att det tar ca 8 dagar nu att få visum.
Fsökte ringa dem igår, men hopplöst att komma fram,
08-4401590 e tfn numret,
De kan hjälpa till att fylla i visum-ansökan.
-
2010-07-29 00:32 #482
Såg just att mitt pass går ut 21 juli 2011. Enligt Indien.nu ska passet vara giltigt 6 månader EFTER hemkomsten. Jag planerar att komma hem i början av januari. Kanske bör ringa och checka läget, om det är okej. Kanske är det lite väl tight, nästan precis 6 månader liksom.
-
2010-07-29 09:44 #483
Enligt TT Services FAQ:
3.9 Finns det några speciella krav på passet för att få ett visum? Ditt pass måste vara helt och giltigt i minst sex månader från och med att visumet utfärdas. Dessutom måste minst två sidor i passet vara tomma. Det är sökandes ansvar att kontrollera detta innan passet lämnas in för visering. Tänk på att icke kompletta ansökningar skickas tillbaks på ansökandes kostnad.
Från Indiska Ambassadens hemsida:
Visa applications are to be accompanied by
(a) the original passport valid for at least 6 months and with minimum of 2 blank pages
Jag har också hört att det skall vara giltigt 6 månader efter hemresedatum, men enligt båda sajterna är det altså inte så, utan det skall vara giltigt 6 månader från ansökan.
Jag träffade en svensk som berättade att han hade ett pass med kort giltighetstid, och lyckades få dom att utfärda ett turistvisum som bara var giltigt i en månad, detta har jag dock inte fått bekräftat med konkreta bevis som att t.ex. få se visumet, så det kan ju vara en skröna.
Säkrast är nog om du mailar till TT Services och frågar, uppdatera gärna tråden med det svar du eventuellt får!
-
2010-07-29 14:38 #484Veteran Aktiv medlem
- Reg.datum
- Mar 2009
OBS, Jag har också fått den uppfattningen attt passet ska var giltigt i minst 6 månader från och med att visumet utfärdas. Inte 6 månader efter att visumet går ut.
Känner du dig osäker så kan du ju skaffa ett nytt pass och söka visumet på det nya passet istället. Men annars är det så att det är dem datum som är instämplade i visumet som gäller för visumet. Om du nu redan har sökt visum så kanske lika bra att få det instämplat och åka på det, och planera hemresan efter hur länge visumet gäller.Senast redigerad av FasterSvenne den 2010-07-29 klockan 14:52
-
2010-07-31 18:55 #485
HejSäkrast är nog om du mailar till TT Services och frågar, uppdatera gärna tråden med det svar du eventuellt får!
Ditt pass måste vara giltigt i minst 6 månader från och med viseringsdatum, så visumet som täcker din resa, i sin tur täcks av passet.
Därför brukar vi rekommendera att man endast preliminärbokar sin resebiljett för inlämning av ansökan. Vänligen se vår hemsida
för mer detaljerad information.
Namaste!
Olga
-
2010-07-31 19:00 #486
-
2010-07-31 19:04 #487
Prel.boka biljetter verkar inte vara speciellt enkelt att hitta när man vill köpa billiga biljetter. Är detta nödvändigt? Avbokningsbara biljetter finns dock att köpa för en mer överkomlig summa. Hur brukar ni göra med hembiljett? Öppen/ombokningsbar eller? Förstår inte riktigt hur jag ska lösa det problemet, vill helst inte vara låst till ett datum.
-
2010-07-31 19:09 #488
Det står i första inlägget i den här tråden

Hur man skaffar en bokningsbekräftelse
Om du vill åka sista-minuten, eller inte bestämt dig riktigt för när du vill boka men ändå vill ha ett visum måste du skaffa en bokningsbekräftelse. Detta kan du lätt få om du kontaktar t.ex. Beryl på Reseshopen. Förklara att du behöver bokningsbekräftelse för att ansöka om visum till Indien så kan hon hjälpa till med det.
Reseshopen.com
-
2010-08-03 00:16 #489Veteran Aktiv medlem
- Reg.datum
- Mar 2009
Ja e litta ringrostig nu på detta, ursäkta -- - kan vara lättast att få det gjort per tfn, och att få den skickat till sig på sin emejl-adress. Bokningsbekräftelsle är inte detsamma som att du verkligen betalar biljetten. Det är bara ett bevis på att en bokning är gjord.
-
2010-08-27 23:26 #490Nykomling
- Reg.datum
- Aug 2010
Finns det något sätt att fixa visum vid gränsen? Åker om 21 dagar och har inte fått tillbaka passet och de andra visum jag fått än... Borde få dem i nästa vecka, men det känns inte helt safe att skicka iväg passet igen så tätt inpå resan. Så, går det att på något sätt lösa vid gränsen?
Liknande ämnen
-
Bokningsbekräftelse för att kunna ansöka om visum till Indien
By fabian in forum IndienSvar: 0Senaste inlägg: 2009-12-16, 16:34 -
visum till filippinerna
By Moroland in forum FilippinernaSvar: 3Senaste inlägg: 2009-09-08, 12:10 -
Visum samt flytt till Kina.
By Synok in forum KinaSvar: 0Senaste inlägg: 2009-03-12, 19:20 -
Visum till Kina
By SusanneL in forum KinaSvar: 2Senaste inlägg: 2008-12-20, 19:31 -
Visum till Indien
By Beppe in forum ForumetSvar: 1Senaste inlägg: 2007-12-09, 17:17