Ämne: Visum till Indien
-
2009-12-08 18:06 #471
-
2009-12-08 18:09 #472Nykomling
- Reg.datum
- Dec 2009
okej! tack för det snabba svaret!
-
2009-12-08 18:52 #473Nykomling
- Reg.datum
- Dec 2009
en fråga till ;
Jag råkade skriva mitt personnummer istället för passnummer på betalningen. Tror du att de löser det ändå?
-
2009-12-09 03:21 #474Veteran Aktiv medlem
- Reg.datum
- Mar 2009
Ta det lugnt, de kan läsa på TT. De får listor över vilka betalningar som kommit in, och kan se varje meddelande-rad på betalningarna. Min väninnna hade bara skrivit in sitt namn men det hittade de ju direkt, så det var inga problem. Betalar man över Internet-banken så bör man ju vara uppmärksam
på att man dels skriver in nåt i meddelande-raden (alltså passnummret) så man inte lämnar det fältet tomt.
Plus att man ska vara uppmärksam på att betalningen inte studsar, dvs att meddelande kommer från banken att den ej genomförts.
Plus att man är säker på att datumet är korrekt ifyllt när visum-avgiften ska betalas, Tex SEB kräver att man fyller i datum på betalningen, dvs oftast morrondagens datum. Men Swedbank har som policy att fyller man inte i ett datum så går betalningen iväg omedelbart.
Betalar man avgiften på bankkontor så måste man ta en kopia på betalkvittot, som man skickar till TT,
med visum-ansökan ellr har med sig kvittot till TT.
Du kan mejla TT att du skrivit pnret istället för passnumret, de kommer att hitta betalningen.
- Lycka till ! -Senast redigerad av FasterSvenne den 2009-12-09 klockan 03:27
-
2009-12-09 13:14 #475Medlem Småpratare
- Reg.datum
- Dec 2007
Hej!
Vi tänkte bara tala om, lugna de som väntar på Visa.
Det har under hela handläggningstiden stått: "No Records Found".
Hämtade ut passen i dag, det tog 12 dagar inklusive postgång t o r.
Ser att det fortfarande står: "No Re......"
Nästan värt att fira va?
Elisabeth och Amanda
-
2009-12-09 14:55 #476Nykomling
- Reg.datum
- Dec 2009
Det ordnade sig!
Jag ringde TT och berättade min situation. Först sa dem att jag borde ha fått tillbaka min ansökan eftersom giltighetstiden på passet inte var 6 mån.
Jag berättade att jag inte fått tillbaka det och att det var ca 3 v. som jag skickade in den.
Jag frågade också varför jag inte kunde få ett visum som bara räckte fram till att mitt pass gick ut alltså i mars.
Dem kunde inte säga någonting förrän dem hittat rätt på min ansökan, så dem bad att få återkomma på eftermiddagen.
Jag behövde bara vänta 1 h tills dem ringde upp och berättade att min ansökan var på indiska ambassaden och att dem gett mig ett kortare visum som räckte till mars.
YES! jag slapp nu all stress med att ordna nytt pass ,skicka in en ny ansökan,,, mm.mm.
Jag fick visumet, skickat till mig, redan dan efter,
Jag kan också nämna att i helgen innan jag hade ringt TT så hade jag också skickat ett mejl om mitt problem.
Som svar hade jag fått:
"Hej, ......... är ditt kvittonummer. Du har en utmaning då ditt pass
har för kort giltighetstid. Antingen får du skicka in ett tillfälligt
pass eller ansöka om ett nytt.
Det finns tyvärr inga vägar runt detta.
Namaste!
Arvind"
Summan av kardemumman kan väl då vara att det lönar sig att ligga på och ringa TT om det skulle vara nåt man undrar om, eller tom. gardera sig med både mejl och ett samtal för säkerhets skull.
OCH! EN ANNAN SAK!
TT försöker nog göra sitt bästa för alla.och försöker lösa dem problem som kan uppstå, känner jag.
Dem förtjänar att själva få ta det lite lugnt, kanske tom ta en lite indien tripp, dem med.
TACK!!
SAT NAM.
-
2010-01-29 14:22 #477Nykomling Nykomling
- Reg.datum
- Sep 2009
Funderar lite på denna punkt:
30.) Places to be visited in India
Vilka platser i Indien planerar du att besöka?
Hur gör ni med denna punkt? skriver ni alla städer ni skall besöka? om man inte vet detta ännu hur fungerar det då?
Jag pratade med TTservices om väntetider idag och dom sade att det har kommit in bra mycket mindre ansökningar på sistånde och väntetiden förmodligen inte är så särkilt lång.
-
2010-01-29 17:11 #478
-
2010-01-30 12:25 #479
-
2010-03-02 09:01 #480
Namaste

Jag blev erbjuden att komma ner och måla på nått event i Bangalore nu den 13mars...
Går det fortfarande att hooka visum över dagen om man tar sig till TT service i Sthlm?
Mvh /erik
Liknande ämnen
-
Bokningsbekräftelse för att kunna ansöka om visum till Indien
By fabian in forum IndienSvar: 0Senaste inlägg: 2009-12-16, 16:34 -
visum till filippinerna
By Moroland in forum FilippinernaSvar: 3Senaste inlägg: 2009-09-08, 12:10 -
Visum samt flytt till Kina.
By Synok in forum KinaSvar: 0Senaste inlägg: 2009-03-12, 19:20 -
Visum till Kina
By SusanneL in forum KinaSvar: 2Senaste inlägg: 2008-12-20, 19:31 -
Visum till Indien