+ Svara på ämne
Sidan 48 av 50 FörstaFörsta ... 38 46 47 48 49 50 sistasista
Visar resultat 471 till 480 av 493
    Indienfantast Aktiv medlem fabians avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Blogginlägg
    12

Standard

Det tror jag inte kommer att spela någon roll, om du är orolig kan du ju alltid ringa TT Services och dubbelkolla med dom, men jag har svårt att tänka mig att dom skulle neka en ansökan bara på grund av en sån liten grej.
    Är i Göteborg...

Goa, Palolem, Calangute, Agra
    Skaffa en retro t-shirt!

Nykomling
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

okej! tack för det snabba svaret!

Nykomling
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

en fråga till ;

Jag råkade skriva mitt personnummer istället för passnummer på betalningen. Tror du att de löser det ändå?

Veteran Aktiv medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Ta det lugnt, de kan läsa på TT. De får listor över vilka betalningar som kommit in, och kan se varje meddelande-rad på betalningarna. Min väninnna hade bara skrivit in sitt namn men det hittade de ju direkt, så det var inga problem. Betalar man över Internet-banken så bör man ju vara uppmärksam
    på att man dels skriver in nåt i meddelande-raden (alltså passnummret) så man inte lämnar det fältet tomt.

Plus att man ska vara uppmärksam på att betalningen inte studsar, dvs att meddelande kommer från banken att den ej genomförts.

Plus att man är säker på att datumet är korrekt ifyllt när visum-avgiften ska betalas, Tex SEB kräver att man fyller i datum på betalningen, dvs oftast morrondagens datum. Men Swedbank har som policy att fyller man inte i ett datum så går betalningen iväg omedelbart.

Betalar man avgiften på bankkontor så måste man ta en kopia på betalkvittot, som man skickar till TT,
    med visum-ansökan ellr har med sig kvittot till TT.

Du kan mejla TT att du skrivit pnret istället för passnumret, de kommer att hitta betalningen.
    - Lycka till ! -
    Senast redigerad av FasterSvenne den 2009-12-09 klockan 03:27

Medlem Småpratare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Hej!

Vi tänkte bara tala om, lugna de som väntar på Visa.

Det har under hela handläggningstiden stått: "No Records Found".
    Hämtade ut passen i dag, det tog 12 dagar inklusive postgång t o r.
    Ser att det fortfarande står: "No Re......"

Nästan värt att fira va?

Elisabeth och Amanda

Nykomling
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard Det ordnade sig!

Citat Ursprungligen postat av fabian Visa inlägg
    Jag tror inte att dom kommer godkänna ditt pass. Det skall ju gälla 6 månader längre än hemresa, men oavsett vad man skriver på ansökningen så får man ju 6 månaders visum från den dagen dom godkänner det vilket gör att ditt visum isåfall skulle vara giltigt längre än passet. Så jag tror att du kommer att få det tillbaks.

Ett nytt pass brukar man få på någon vecka. Ring till passexpeditionen och kolla med bahndlingstid och så. Det kostar 400 kronor.

Passexpeditionen i stockholm city kontaktar man genom att rinag 11414, dom har telefontid måndag-torsdag 13.00-16.00 samt fredag 13.00-15.00.

Provisoriska pass gäller bara för en resa, och då i max 7 månader, vet inte hur ambassaden ställer sig till det när det gäller visum, det ger ju en bara 1 månad kvar från hemresedatum isåfall. Dessutom kostar provisoriskt pass 980 kronor och kan altså bara användas för en resa.

Eftersom du kanske inte har jättemycket tidsmarginal så föreslår jag att du omedelbart ringer till TT Services och förklarar problemet, kanske är det så att dom kan hålla din ansökan tills du inkommit med ett nytt pass, eller om dom på annat sätt kan hjälpa dig. Uppdatera gärna i tråden hur det går och vad dom säger!
    Jag ringde TT och berättade min situation. Först sa dem att jag borde ha fått tillbaka min ansökan eftersom giltighetstiden på passet inte var 6 mån.
    Jag berättade att jag inte fått tillbaka det och att det var ca 3 v. som jag skickade in den.
    Jag frågade också varför jag inte kunde få ett visum som bara räckte fram till att mitt pass gick ut alltså i mars.
    Dem kunde inte säga någonting förrän dem hittat rätt på min ansökan, så dem bad att få återkomma på eftermiddagen.
    Jag behövde bara vänta 1 h tills dem ringde upp och berättade att min ansökan var på indiska ambassaden och att dem gett mig ett kortare visum som räckte till mars.
    YES! jag slapp nu all stress med att ordna nytt pass ,skicka in en ny ansökan,,, mm.mm.
    Jag fick visumet, skickat till mig, redan dan efter,
    Jag kan också nämna att i helgen innan jag hade ringt TT så hade jag också skickat ett mejl om mitt problem.

Som svar hade jag fått:

"Hej, ......... är ditt kvittonummer. Du har en utmaning då ditt pass
    har för kort giltighetstid. Antingen får du skicka in ett tillfälligt
    pass eller ansöka om ett nytt.
    Det finns tyvärr inga vägar runt detta.

Namaste!

Arvind"

Summan av kardemumman kan väl då vara att det lönar sig att ligga på och ringa TT om det skulle vara nåt man undrar om, eller tom. gardera sig med både mejl och ett samtal för säkerhets skull.
    OCH! EN ANNAN SAK!
    TT försöker nog göra sitt bästa för alla.och försöker lösa dem problem som kan uppstå, känner jag.
    Dem förtjänar att själva få ta det lite lugnt, kanske tom ta en lite indien tripp, dem med.

TACK!!

SAT NAM.

Nykomling Nykomling
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Funderar lite på denna punkt:
    30.) Places to be visited in India
    Vilka platser i Indien planerar du att besöka?

Hur gör ni med denna punkt? skriver ni alla städer ni skall besöka? om man inte vet detta ännu hur fungerar det då?

Jag pratade med TTservices om väntetider idag och dom sade att det har kommit in bra mycket mindre ansökningar på sistånde och väntetiden förmodligen inte är så särkilt lång.

Nykomling Nykomling
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av drommar Visa inlägg
    Funderar lite på denna punkt:
    30.) Places to be visited in India
    Vilka platser i Indien planerar du att besöka?

Hur gör ni med denna punkt? skriver ni alla städer ni skall besöka? om man inte vet detta ännu hur fungerar det då?
    Jag skrev staterna vi planerar att vistas i, det var inga som helst problem.
    Goa - Palolem 4/2 - 18/2
    Dehli - Å en jävla massa mer 25/12 - Okänt

Nykomling LinaKristinas avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tisa Visa inlägg
    Hej!

Vi tänkte bara tala om, lugna de som väntar på Visa.

Det har under hela handläggningstiden stått: "No Records Found".
    Hämtade ut passen i dag, det tog 12 dagar inklusive postgång t o r.
    Ser att det fortfarande står: "No Re......"

Nästan värt att fira va?

Elisabeth och Amanda
    Det är för att ni skrev in personnumret fel. Om jag minns rätt, ska det vara ett streck med. Jag blev hur nervös som helst när jag fick "No Records Found" men det var bara att jag inte skrivit in mitt personnummer på rätt sätt.

Nykomling Nykomling elmos avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Namaste

Jag blev erbjuden att komma ner och måla på nått event i Bangalore nu den 13mars...
    Går det fortfarande att hooka visum över dagen om man tar sig till TT service i Sthlm?

Mvh /erik

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 16:34
  2. visum till filippinerna
    By Moroland in forum Filippinerna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 12:10
  3. Visum samt flytt till Kina.
    By Synok in forum Kina
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 19:20