View RSS Feed

Recent Blogs Posts

1. Wow, heldagsutflykt!

by on 2010-03-16 at 08:53
    Det har blivit ett ganska stort gäng på verandan och alla skriker entusiastiskt i mun på varandra:
    -Ja, det gör vi!
    -Va, vadå?
    -Hyr motorcyklar och gör en heldagsutflykt allihopa!
    -Upp tidigt i morgon alltså, så ses vi här vid nio och sticker iväg.
    -Kan vi inte åka ännu tidigare? Åtta eller så.
    -Va, ska vi åka redan vid åtta?
    -Vart har du köpt dom byxorna?
    -VAR har du köpt dom byxorna, heter det.
    -Men kom igen nu, är vi överens om att ...
    Categories
    Uncategorized
  2. Indiska motorcykelmekaniker.

by on 2010-03-03 at 04:03
    Fabian och jag står och tittar på när mekanikern svetsar fast hållare för mc-väskorna, (helt i bästa svinläder med guldtryck "Royal Enfield").
    -Men herregud Fabian, säger jag, ser du hur galet han tänker sätta dit dom? Väskorna kommer ju att hänga kvart i elva!
    -Hello Mr Mechanic, skriker Fabian förskräckt, -stop, stop, stop, please look here. Så visar Fabian med händerna och förklarar: -Look here, not so and not so, but so.
    -Yes, säger mekanikern och visar hur han ...
    Categories
    Uncategorized
  3. Royal Enfield palolem-agonda t.o.r.

by on 2010-03-02 at 08:43
    Halv gas, choke, kicka - tfft-tfft-tfft,-tfft wow, motorcykeln går igång på första kicken, slipper skämmas! I med ettan, måttlig gas, snabbt upp genom växlarna och så iväg på Palolems huvudgata i 25 km/tim och mycket låga varv. Följer trafikrytmen upp till stora vägen till Chaudi men tar vänster norrut. Fyran kommer snabbt i och jag ger nu lite gas. Motorn svarar omedelbart och kraftfullt och jag ökar farten till ca 70 km/tim (hastighetsmätaren är ur funktion) på den mjukt kurviga vägen.
    ...
    Categories
    Uncategorized