Det har blivit ett ganska stort gäng på verandan och alla skriker entusiastiskt i mun på varandra: -Ja, det gör vi! -Va, vadå? -Hyr motorcyklar och gör en heldagsutflykt allihopa! -Upp tidigt i morgon alltså, så ses vi här vid nio och sticker iväg. -Kan vi inte åka ännu tidigare? Åtta eller så. -Va, ska vi åka redan vid åtta? -Vart har du köpt dom byxorna? -VAR har du köpt dom byxorna, heter det. -Men kom igen nu, är vi överens om att ...
Fabian och jag står och tittar på när mekanikern svetsar fast hållare för mc-väskorna, (helt i bästa svinläder med guldtryck "Royal Enfield"). -Men herregud Fabian, säger jag, ser du hur galet han tänker sätta dit dom? Väskorna kommer ju att hänga kvart i elva! -Hello Mr Mechanic, skriker Fabian förskräckt, -stop, stop, stop, please look here. Så visar Fabian med händerna och förklarar: -Look here, not so and not so, but so. -Yes, säger mekanikern och visar hur han ...
Halv gas, choke, kicka - tfft-tfft-tfft,-tfft wow, motorcykeln går igång på första kicken, slipper skämmas! I med ettan, måttlig gas, snabbt upp genom växlarna och så iväg på Palolems huvudgata i 25 km/tim och mycket låga varv. Följer trafikrytmen upp till stora vägen till Chaudi men tar vänster norrut. Fyran kommer snabbt i och jag ger nu lite gas. Motorn svarar omedelbart och kraftfullt och jag ökar farten till ca 70 km/tim (hastighetsmätaren är ur funktion) på den mjukt kurviga vägen. ...