-
2009-05-07 09:53 #1
2 månader i Asien - vad rekommenderas??
Jag och min sambo planerar en resa i Asien nästa vinter/vår (troligtvis januari). Vi räknar med att vara borta i 6-8 veckor, beroende på hur mycket semester min sambo kan ta ut.
Vi vill absolut se lite av Thailand och utöver det är vi intresserade av Kambodja, Vietnam och Laos. Helst skulle vi vilja besöka alla fyra länderna, men det är kanske inte rimligt att göra det på knappt två månader? Vi vill inte känna att det blir för flängigt och stressigt, vi vill ha tid att verkligen njuta av semestern också (därmed inte sagt att vi vill ligga på en och samma strand i två veckor, vi rör gärna på oss men i rimlig fart).
Vi har varit i Indien, men utöver det har vi ingen erfarenhet av Asien. Kom gärna med tips och förslag! Hinner vi med alla länderna eller är det bättre att välja bort något/några? Vad tycker ni skulle kunna vara en rimlig resrutt från början till slut? Vilka platser rekommenderar ni?
Undrar även vad en rimlig budget skulle kunna vara? Vi kan bo relativt enkelt och har inte tänkt leva något lyxliv, men vi vill inte behöva vända på varenda krona. Vi planerar att främst resa med buss och tåg då min sambo är flygrädd och helst flyger så lite som möjligt
Senast redigerad av Maria S den 2009-05-07 klockan 13:06
-
2009-06-03 20:27 #2Junior Member Småpratare
- Reg.datum
- Aug 2008
Hej Maria!
Jag har skrivit här på Asien.se under namnet "Kise" om vår backpackingresa som jag och min man gjorde nu i januari och februari 2009 i Laos och Kambodja. Om du vill ha lite tips och idéer så läs gärna där. Vi besökte även Vietnam och Thailand (Koh Chang) under vår tur men har inte hunnit skriva om det. Kanske kan jag hjälpa dig med lite tips om att resa i de länderna också?!
Hälsningar Kise
Liknande ämnen
-
rätt månad att åka till Indien
By Miquiita in forum IndienSvar: 2Senaste inlägg: 2009-01-02, 18:16 -
Vilken månad är bäst?
By Maggan in forum GoaSvar: 18Senaste inlägg: 2008-11-28, 19:06 -
En månad i Indien
By resglad in forum IndienSvar: 5Senaste inlägg: 2008-02-15, 08:08 -
Om asien.se
By fabian in forum ForumetSvar: 3Senaste inlägg: 2007-09-13, 19:30 -
Tåg genom Asien